2013. július 5., péntek

Virág, mint étel


Tavasszal találtam egy cikket a pitypangméz készítéséről, így kíváncsian utánanéztem, hogy még milyen virágokat lehet felhasználni étkezést gyanánt Igencsak meglepődtem, hogy milyen sok van és mennyivel találkoztam már, de eszembe se jutott, hogy mondjuk szörpöt készítsek belőle.
Idén egyelőre a pitypangmézig és sásliliom szörpig jutottam, de a legtöbb virág ehető nyersen salátákban vagy zseléként, lekvárként, szirupként.

Itt és itt található néhány recept, valamint egy kis felsorolás az ehető virágokból:
Levendula
Bodzavirág (könnyen összetéveszthető a gyalogbodzával, aminek minden része mérgező)
Rózsa
Kamilla
Ibolya
Kakukkfű virága
Hársfa virág
Akác virágja (a kérge, magja mérgező)
Orgona
Sásliliom
Árvácska
Pitypang, gyermekláncfű
Büdöske (bársonyvirág)
Sarkantyúka, sarkanytyúvirág
Szegfű
Kankalin (gyökere mérgező)
Tulipán (csak a szirmok)
Zsálya
Hibiszkusz

(forrás: levendulamagazin)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése